skoni-proteinis-whey

”Ρε συ προσπαθώ τόσον καιρό στο γυμναστήριο και δεν βλέπω διαφορά… Μήπως να πάρω καμιά πρωτεΐνη να με βοηθήσει;”

Ίσως να είναι η ερώτηση που ακούγεται πιο συχνά σε όλα τα γυμναστήρια της χώρας. Θα τον βοηθήσει λοιπόν; Και τι είναι πραγματικά αυτή η πρωτεΐνη επιτέλους;
Αυτό που όλο και περισσότερος κόσμος αρχίζει να πίνει μέσα από ένα shaker λοιπόν, είναι απλά πρωτεΐνη σε μορφή σκόνης. Αναμιγνύεται σε νερό (για μια πιο light έκδοση), σε γάλα, ή ακόμα και σε χυμό ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις του καθενός, αλλά και τον προπονητικό του στόχο. Συνήθως αυτά τα ροφήματα περιέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας (από γάλα, σόγια, αυγό), είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες (αναλόγως πάντα και με τα υπόλοιπα συστατικά τους) και το γεγονός ότι βρίσκονται σε υγρή μορφή, κάνει την απορρόφησή τους από τον οργανισμό πολύ πιο άμεση.

Ωραία, τώρα μάθαμε τι είναι. Πώς να τη χρησιμοποιήσεις, όμως, προς όφελός σου; Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη πρωτεϊνών και το καθένα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον δικό του τρόπο, όμως εκεί πάμε σε πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις (τις οποίες θα αναλύσουμε σε επόμενη επικοινωνία μας) που ενδεχομένως να μην ενδιαφέρουν τον μέσο ασκούμενο. Υπάρχει ένα είδος, όμως, που θα μπορούσε να βοηθήσει με πολλούς τρόπους κάποιον που έχει βάλει ενεργά την προπόνηση στην καθημερινότητά του.

Και μιλάω για την πρωτεΐνη ορού γάλακτος, την γνωστή whey. Κατά την διάρκεια της προπόνησης ενεργοποιούμε τον μυικό ιστό στην προσπάθειά μας να υπερνικήσουμε κάποια μορφή εξωτερικής αντίστασης. Καθώς λοιπόν είμαστε κάτω από την μπάρα και προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε ακόμα ένα σετ squat, “καταστρέφουμε” τις μυικές ίνες που είναι υπεύθυνες για την ολοκλήρωση αυτής της κίνησης. Στο τέλος της προπόνησης πρέπει να γίνει αναδόμηση αυτών των “κατεστραμμένων” μυικών ινών. Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος λόγω της ταχείας απορρόφησής της από τον οργανισμό, είναι ιδανική για αυτήν την αναδόμηση.

Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι η ανάγκη για πρόσληψη πρωτεΐνης σε έναν οργανισμό που αθλείται, είναι πολύ πιο επιτακτική από ότι σε έναν που δεν αθλείται. Είναι λογικό με τους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας να μην μπορούμε να καλύψουμε αυτήν την αυξημένη ανάγκη μόνο από την διατροφή μας. Έτσι ένα shaker με μια γεύση της αρεσκείας μας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παρέχει εύκολα και άμεσα στο σώμα μας τα απαραίτητα γραμμάρια πρωτεΐνης που χρειάζεται μέσα στη διάρκεια της ημέρας. Προσθέτοντας, επίσης, μέσα σε αυτό το shaker μια μπανάνα, λίγο φυστικοβούτυρο, λίγο κανέλα για την γεύση και αναμιγνύοντας το όλο με γάλα αμυγδάλου,(μόλις σου έδωσα έναν τέλειο γευστικό συνδυασμό, ιδιαίτερα αν έχεις πρωτεΐνη με γεύση σοκολάτα) μπορεί να γίνει ένα πολύ ολοκληρωμένο μικρό γεύμα για διάφορες στιγμές της ημέρας. Ιδανικό και για τους ανθρώπους που δεν έχουν την δυνατότητα ή τον χρόνο να καταναλώσουν τροφή σε στερεά μορφή λόγω του φόρτου εργασίας τους ή και για αυτούς που το γιαούρτι με τα φρούτα παρότι εξαιρετική επιλογή, έχει καταντήσει λίγο μονότονη!

Συνοψίζοντας λοιπόν, ναι, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος μπορεί να σε βοηθήσει με διάφορους τρόπους να φτάσεις στο αποτέλεσμά σου και είναι στο χέρι σου να την χρησιμοποιήσεις ανάλογα με τις δικές σου ανάγκες. Μην ξεχνάς βέβαια, πως για να φτάσεις σε αυτό το πολυπόθητο αποτέλεσμα, θα πρέπει να αθλείσαι συστηματικά και να διατηρείς τις σωστές διατροφικές συνήθειες καθημερινά. Η πρωτεΐνη, αλλά και οποιοδήποτε άλλο συμπλήρωμα, υπάρχει στην διάθεση σου για να σου δώσει μια επιπλέον βοήθεια και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να βασιστείς μόνο σε αυτήν και να παραμελήσεις την υπόλοιπη, ουσιαστική προσπάθειά σου.

Leave a Reply

All rights reserved J.Gargalianos 2015