milk-cottage-cheese-nuts-food-high-in-protein

Η πρωτεΐνη αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό κάθε κυττάρου στο σώμα μας.

Τα μαλλιά και τα νύχια αποτελούνται κυρίως από πρωτεΐνες. Το σώμα μας χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη για να αναδομήσει και να δημιουργήσει τους ιστούς του. Χρησιμοποιείται επίσης, για να δημιουργηθούν τα ένζυμα, οι ορμόνες, και άλλες χημικές ουσίες και αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την οικοδόμηση των οστών, των μυών, των χόνδρων, το δέρμα και το αίμα.

Μαζί με το λίπος και τους υδατάνθρακες αποτελεί ένα “μαρκοθρεπτικό συστατικό” που σημαίνει ότι το σώμα μας χρειάζεται σχετικά μεγάλες ποσότητες από αυτό. Οι βιταμίνες και τα μέταλλα, τα οποία είναι απαραίτητα μόνο σε μικρές ποσότητες, ονομάζονται “μικροθρεπτικά συστατικά.” Σε αντίθεση με το λίπος και τους υδατάνθρακες, το σώμα δεν αποθηκεύει πρωτεΐνες, και ως εκ τούτου δεν έχει κανένα τρόπο να τις αντλήσει όταν τις χρειάζεται.

Μπορεί λοιπόν να υποθέτεις ότι η λύση είναι μία… να τρώμε πρωτεΐνη όλη την ημέρα. Όχι αυτό δεν είναι αλήθεια! Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε λιγότερη πρωτεΐνη από όσο μπορείς να σκεφτείς. Η ισορροπημένη διατροφή παραμένει το κλειδί της επιτυχίας. Δίαιτες που στηρίζονται κατά κόρον στην πρόσληψη πρωτεϊνών μόνο καλό δεν κάνουν. Σίγουρα όμως, μπορούμε να επωφεληθούμε λαμβάνοντας επαρκή ποσότητα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να εντάξουμε στη διατροφή μας και στην καθημερινότητά μας πρωτεϊνικά σνακ. Γιατί;

  1. Αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού που σημαίνει ότι θα αργήσει λίγο παραπάνω το στομάχι μας να γουργουρίσει από την πείνα.
  2. Συμβάλλουν στον έλεγχο του ζαχάρου μιας και επιτρέπουν την αργή απορρόφηση των υδατανθράκων που μπορεί να περιέχει το σνακ.
  3. Αναδομούν τους μύες μετά την άσκηση.
  4. Βελτιώνουν την ικανότητα συγκέντρωσης.

Τα παραπάνω ισχύουν λόγω της σταδιακής απορρόφησης των πρωτεϊνών από το σώμα μας που μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 8 ώρες. Σε αντίθεση με την πρόσληψη απλών υδατανθράκων όπως η ζάχαρη όπου η απορρόφηση της μπορεί να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 2 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι τα πρωτεϊνικά σνακ μας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα χωρίς να θέλουμε να τσιμπολογάμε αριστερά και δεξιά.

Μερικές ιδέες που θα σε χορτάσουν:

  • Τυρί cottage – Περίπου 27γρ./ φλιτζάνι
  • Γιαούρτι – 17 γρ./ το κυπελλάκι
  • Γάλα – 8γρ./ το ποτήρι
  • Ασπράδι αυγού – 6γρ.
  • 8-10 αμύγδαλα – 6γρ.
  • Πρωτεΐνη ορού γάλακτος – 17-32γρ. ανάλογα τη μάρκα (Μάθε αν τη χρειάζεσαι ή όχι)
  • Φυστικοβούτυρο – 13.9γρ/ 1 κ.σ.

Συνδυάζοντας δε ένα από τα παραπάνω με κάποια μορφή υδατάνθρακα, θα καταφέρεις την άμεση πρόσληψη ενέργειας και τον έλεγχο της πείνας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δοκίμασε

Έτσι λοιπόν, όταν αναρωτιέσαι τι θα φας πριν το μεσημεριανό σου, μετά την προπόνησή σου ή στο απογευματινό σου, δοκίμασε ένα από τα παραπάνω. Μικρά γευματάκια υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, πτωχά σε λιπαρά και χαμηλά σε θερμίδες για όλες τις ώρες 😉

Leave a Reply

All rights reserved J.Gargalianos 2015