antikeimena-gia-gymnastiki

Πόσες να είναι άραγε οι φορές που έχουμε ξυπνήσει με τη συνειδητοποίηση ότι δεν βρισκόμαστε στην φυσική κατάσταση που θα θέλαμε; Πόσες φορές ένας πόνος σε κάποιο σημείο του σώματος μας, ήρθε απρόσκλητος και μας το θύμισε;

Και επίσης, πείτε την αλήθεια… Πόσες είναι οι φορές που έχουμε περάσει έξω από ένα μαγαζί με εσώρουχα και έχουμε παρατηρήσει λίγο παραπάνω το μοντέλο στην αφίσα σκεπτόμενοι ”…μα καλά, πως έχει γίνει έτσι αυτός;” Βέβαια, μέσα στα επόμενα δευτερόλεπτα θα δώσουμε την άμεση απάντηση – δικαιολογία ”…ε εντάξει δεν είμαι και τόσο χάλια…”,”..έλα μωρέ θα περάσει…” και ”…καλά και εγώ αν έπαιρνα όλα αυτά που παίρνει αυτός, φέτες θα ήμουν…” Μήπως όμως θα μας έκανε καλό να αποκτήσουμε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης;

Πως θα ήταν η ζωή μας αν αφιερώναμε λίγο από τον χρόνο μας σε κάποιου είδους προπόνηση; Πώς θα αισθανόμασταν; Τι αποτέλεσμα θα είχε; Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε λεπτομερώς το τι συμβαίνει στο σώμα μας κατά την διάρκεια της άσκησης αλλά δεν θα είχε κάποια πρακτική σημασία. Σκεφτείτε όμως κάποια πολύ απλά πράγματα…Μια ήπια αθλητική δραστηριότητα επιδρά ιδιαίτερα θετικά στο καρδιαγγειακό μας σύστημα. Τι σημαίνει αυτό; Το σώμα μας αιματώνεται καλύτερα οπότε μεταφέρεται σε αυτό οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά με μεγαλύτερη ευχέρεια, ενώ μειώνεται η αρτηριακή πίεση και ταυτόχρονα αυξάνεται η καλή χοληστερόλη (ΗDL), η οποία καθαρίζει τις αρτηρίες μας και μας προστατεύει από την αρτηριοσκλήρυνση. Εδώ επίσης πρέπει να προσθέσουμε πως η άσκηση ενισχύει την εναπόθεση φωσφόρου, ασβεστίου και μαγνησίου στα οστά κάτι που απομακρύνει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης. Πόσες φορές έχει τύχει να σηκωθούμε το πρωί με ενοχλήσεις στο σώμα μας; Άλλοτε πιο ήπιας μορφής και άλλοτε ανυπόφορες. Μέσα από την άσκηση αποκτούμε ευκαμψία και δύναμη και έτσι ενισχύουμε το μυοσκελετικό μας σύστημα και αποφεύγουμε τους ανεπιθύμητους τραυματισμούς.

Επίσης, όλοι συμφωνούμε πως οι ρυθμοί της καθημερινότητας πλέον τρέχουν πολύ πιο γρήγορα από όσο μπορούμε να ακολουθήσουμε με αποτέλεσμα να ζούμε με ένα συνεχόμενο άγχος. Και δηλαδή το να τρέξω ή να σηκώσω κάποιο βάρος θα αλλάξει το ρυθμό της καθημερινότητας μου; Όχι βέβαια, αλλά σίγουρα η έκκριση ενδορφινών κατά την σωματική δραστηριότητα θα μου ανεβάσει την διάθεση, θα με βοηθήσει να καταπολεμήσω το άγχος και θα μου προσφέρει ποιοτικότερες ώρες ύπνου, κάτι που θα με ξεκουράσει και θα με προετοιμάσει ώστε να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις της ζωής μου. Και βέβαια μην ξεχνάμε πως η άσκηση με αντιστάσεις, δηλαδή λάστιχα, βάρη ακόμα και το βάρος του ίδιου του σώματος πέρα από το γεγονός ότι σμιλεύει ένα ομοιόμορφα ανεπτυγμένο σώμα που μας προκαλεί να το θαυμάσουμε στον καθρέπτη του μπάνιου μας κάθε πρωί, αυξάνει τον μεταβολισμό μας. Δηλαδή; Kαίμε περισσότερες θερμίδες και κατά την διάρκεια της προπόνησης αλλά και μετά από αυτήν , κάτι που βοηθάει στην μείωση του λίπους και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Πολλοί από εσάς μπορεί να τα γνωρίζατε όλα αυτά ή κάποια από αυτά. Άλλοι μπορεί να τα ακούτε πρώτη φορά. Σημασία έχει ότι αυτή είναι πραγματικότητα και είναι στο χέρι του καθενός από εμάς να ενδιαφερθεί για τον εαυτό του και να δώσει πραγματική υπόσταση στα θέλω του. Ο καθένας μας έχει τον δικό του λόγο να βάλει την προπόνηση στη ζωή του. Από την επιθυμία για μια απλή αλλαγή της εξωτερικής του εμφάνισης μέχρι την καταπολέμηση κάποιων χρόνιων ενοχλήσεων και την ποιοτική άνοδο της ζωής του. Μπορεί να γίνει και όλοι έχουμε χρόνο. Ας μην το καθυστερούμε άλλο!

Leave a Reply

All rights reserved J.Gargalianos 2015