antras-me-piasimo-ston-my

Επέστρεψες στις προπονήσεις σου; Είμαι σίγουρος πως οι πρώτες ημέρες προπόνησης μετά την ξεκούραση και αποχή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, δεν ήταν και οι πιο ευχάριστες.

Η μεγάλη αποχή ή η υπερβολική πίεση κατά την προπόνηση, μπορούν να προκαλέσουν μυϊκούς πόνους ή «πιασίματα». Όλοι πάνω κάτω έχουμε βιώσει τέτοιο πόνο. Μπορεί βέβαια το πιάσιμο της επόμενης μέρας να μας κάνει λίγο περήφανους, ψιθυρίζοντας μέσα μας «Δούλεψα σκληρά χθες» αλλά νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσετε ότι μετά την ημέρα ποδιών το να κάθεσαι και να σηκώνεσαι από το κάθισμα της τουαλέτας είναι μία ιδιαίτερα επώδυνη διαδικασία.

Παρακάτω, λοιπόν, θα βρεις μερικούς από τους καλύτερους τρόπους για να απαλλαγείς από τα «μυϊκά πιασίματα»:

Κάνε μπάνιο σε άλατα Epsom*

Κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο σε μία μπανιέρα με αλάτι Epsom βοηθάς στην ανακούφιση του πόνου των μυών. Το ζεστό νερό χαλαρώνει τους σφιχτούς μυς και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, ενώ τα άλατα Epsom (τα οποία περιέχουν μαγνήσιο) βοηθούν τους μυς σου να χαλαρώσουν και επιταχύνει την ανάρρωσή τους. Εάν λοιπόν νιώθεις αυτό το πιάσιμο στους μυς σου δοκίμασε να προσθέσεις 2 φλιτζάνια στο μπάνιο σου και χαλάρωσε για λίγη ώρα.

*Άλατα Epsom: Άλατα Θειικού Μαγνησίου, έχουν πάρει το όνομά τους από την πόλη κοντά στο Surrey, της Αγγλίας. Έχουν πλούσιες ευεργετικές ιδιότητες μιας και όταν το θειικό μαγνήσιο απορροφηθεί μέσω του δέρματος, όπως σε ένα λουτρό, αφαιρεί τις τοξίνες, βοηθά στη μείωση φλεγμονών, ηρεμεί το νευρικό σύστημα, μειώνει το πρήξιμο, χαλαρώνει τους μυς και μειώνει αισθητά πρηξίματα λόγω διαστρέμματος και τους μώλωπες. Το βρίσκεις στα φαρμακεία καθώς και σε σημεία πώλησης μπαχαρικών μιας και χρησιμοποιείται και στη μαγειρική.

Foam Roll

To Foam Roll αυξάνει τη ροή του αίματος προς τους μυς, συμβάλλοντας στη χαλάρωση τους και την ανακούφιση από τον πόνο. Σου προτείνω να κάνεις foam rolling αμέσως μετά την προπόνηση σου και να εστιάσεις κυρίως στις περιοχές που δούλεψες εκείνη την ημέρα. Προτού το χρησιμοποιήσεις συμβουλεύσου έναν γυμναστή. Για μένα αποτελεί την απόλυτη χαλάρωση.

Κάνε διατάσεις

Ξέρω ότι ακόμα και στη σκέψη του τεντώματος όταν είσαι πιασμένος, πονάς, αλλά πιστέψέ με, μερικές διατάσεις στην πονεμένη περιοχή σίγουρα θα βοηθήσουν! Η διάταση θα επαναφέρει τους βραχυμένους μυς σου στην φυσιολογική τους κατάσταση και θα ελαττώσει τις ενοχλήσεις. Το σημαντικό είναι να διατείνεις το σημείο με αργές κινήσεις και μέχρι να αισθανθείς ήπιο πόνο. Ο οξύς, έντονος πόνος εύκολα θα φέρει τραυματισμό.

Take it easy

Εάν αισθάνεσαι υπερβολικά πιασμένος και σκέφτεσαι πώς θα βγάλεις την επόμενή σου προπόνηση, απλά take it easy και ξεκουράσου. Το περπάτημα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ανακούφιση του πόνου των μυών, δεδομένου ότι βοηθά στην κίνηση τους και αυξάνει τη ροή του αίματος. Βεβαιώσου ότι έχεις δώσει στους μυς σου αρκετό χρόνο ξεκούρασης έτσι ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στο 100% τους στην επόμενη προπόνησή σου.

Σημαντικό: Εάν ο πόνος που νιώθεις είναι τόσο επώδυνος σε σημείο που δεν μπορείς καν να περπατήσεις καλά, μη βιαστείς να επιστρέψεις στη ρουτίνα της προπόνησής σου. Ξεκουράσου, πίνε άφθονο νερό και εφάρμοσε τις παραπάνω συμβουλές για να βοηθήσεις τους μυς σου να χαλαρώσουν και να ανακάμψουν.

Leave a Reply

All rights reserved J.Gargalianos 2015