Όλοι χρειαζόμαστε ένα κίνητρο. Αυτό το κάτι που θα μας κάνει να ξεκινήσουμε, και αν έχουμε βρεθεί σε αδιέξοδο, αυτό το κάτι που θα μας κάνει να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπάνω. Μάθε για τις ιστορίες άλλων που τα κατάφεραν, βάλε το μυαλό σου σε σωστή τροχιά σκέψης και δες πράγματα που μπορούν να σε κινητοποιήσουν για να βρεις τον δικό σου καλύτερο εαυτό!

ofeli-tis-gymnastikis

Τι μου προσφέρει η γυμναστική;

By | Motivation | No Comments

Η συστηματική προπόνηση προσφέρει αρκετά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό πέρα από την καλή φυσική δραστηριότητα.

Δεν είναι τυχαίο που άνθρωποι σαν και μένα προσπαθούν να σας πείσουν να ασκείστε τακτικά, όχι μόνο για να έχετε ένα υγιές και όμορφο σώμα αλλά για να έχετε καλή διάθεση. Η γυμναστική προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες ασθένειες αλλά θεωρείται και φυσικό αντικαταθλιπτικό. Βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους και της μελαγχολίας. Όταν δε συνδυαστεί με μία ισορροπημένη διατροφή, μπορεί να διατηρήσει την ψυχική ισορροπία.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο οργανισμός, κατά τη διάρκεια της άσκησης, εκκρίνει ορμόνες οι οποίες σχετίζονται με την καλή διάθεση. Η σεροτονίνη ως ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου ευθύνεται για την καλή μας διάθεση, την ψυχική μας ηρεμία και χαλάρωση. Χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης μπορούν να οδηγήσουν στην κατάθλιψη. Η γυμναστική και ο ήλιος ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης και γι’αυτό έχουμε ένα αίσθημα ευφορίας όταν λιαζόμαστε και γυμναζόμαστε.

Επίσης, οι «γνωστές» στους περισσότερους από εμάς, ενδορφίνες, είναι νευροδιαβιβαστές που θεωρούνται ισχυρότατα παυσίπονα και είναι άκρως ευεργετικές μιας και μας ηρεμούν, μας προκαλούν το αίσθημα της ευδαιμονίας και βελτιώνουν τη διάθεσή μας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όταν γυμναζόμαστε, ο εγκέφαλός μας αντιλαμβάνεται ότι έρχεται μια στιγμή στρες. Προκειμένου να προστατευθεί από το στρες, απελευθερώνει μία πρωτεΐνη τη BDNF που ευθύνεται για την προστασία και την επούλωση των νευρονίων της μνήμης. Γι’αυτό και νιώθουμε ευτυχισμένοι μετά τη γυμναστική και με πιο καθαρό μυαλό. Οι νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου, ενδορφίνες και σεροτονίνη, απελευθερώνονται και μπλοκάρουν το αίσθημα του πόνου και της πίεσης που προκαλείτε κατά την άσκηση και παραχωρούν τη θέση στην ευφορία.

Το εντυπωσιακό είναι πως έχουν την ίδια ακριβώς συμπεριφορά στο σώμα μας όπως έχει η μορφίνη, η ηρωίνη ή/και η νικοτίνη, αλλά με τη διαφορά ότι αυτά είναι καλά για εμάς και την υγεία μας.

Είναι κατανοητό πως η ένταξη της καθημερινής άσκησης στη ζωή μας όχι μόνο ωφελεί το σώμα μας και την αυτοπεποίθησή μας, αλλά βελτιώνει τη διάθεσή μας, την ποιότητα ζωής μας αλλά και την ψυχική μας ηρεμία. Πότε ξεκινάμε;

i-prospatheia-metraei-vres-kinitro

Προσπαθώ αλλά δεν γίνεται τίποτα…

By | Motivation | No Comments

“Πηγαίνω στο γυμναστήριο, προσέχω και λίγο τι τρώω…Ε εντάξει τι άλλο να κάνω πια…;”

Σε αυτή την επικοινωνία που έχω μαζί σου δεν θέλω να σταθούμε στο πρακτικό κομμάτι του τι να κάνεις στο γυμναστήριο και στην κουζίνα σου για να αποκτήσεις το πολυπόθητο six pack.Κάποιους τρόπους σίγουρα θα έχεις ακούσει και αν με εμπιστευτείς, σε αυτό το site θα βρεις και πολλούς περισσότερους. Εδώ θέλω να σου μιλήσω για κάτι διαφορετικό.

Πήρες λοιπόν μια απόφαση. Σηκώθηκες από τον αναπαυτικότατο καναπέ σου και είπες με μεγάλη άνεση και σιγουριά στη φωνή σου..” Αυτό ήταν! Από Δευτέρα ξεκινάω γυμναστική!” “Δεν μπορώ να βλέπω άλλο τον εαυτό μου έτσι”, σκέφτηκες και αποφάσισες να αρχίσεις την προπόνησή σου. Το είπες στους δικούς σου ανθρώπους. Στους γονείς σου, στους φίλους σου, στην κοπέλα ή το αγόρι σου και έβγαλες και μια selfie έξω από το γυμναστήριο με τίτλο “Από Δευτέρα ξεκινάω!!!” με πολλά θαυμαστικά και χαμογελαστή φατσούλα που κλείνει το μάτι στο τέλος. 😉 Τέλεια! Καλή αρχή!

Και ήρθε η Δευτέρα…Πήγες γυμναστήριο και μόλις τελείωσες την πρώτη σου προπόνηση.(Σε όσα πούμε παρακάτω λαμβάνουμε υπ όψιν ότι η πρώτη σου μέρα ήταν ακριβώς όπως έπρεπε να είναι από την πλευρά της υποστήριξής σου από το γυμναστήριο) Η πρώτη μέρα έφυγε, λοιπόν, το ίδιο και η δεύτερη και η τρίτη και τα λοιπά… Και κάπου εδώ αρχίζεις να αραιώνεις λίγο τις προπονήσεις σου, αρχίζεις να δυσκολεύεσαι να κρατήσεις την διατροφή σου σε καλά επίπεδα και σιγά σιγά οι πρώτες δικαιολογίες κάνουν την εμφάνισή τους… “Θέλω να έρχομαι περισσότερο αλλά δεν έχω χρόνο…” , “πιέζομαι πάρα πολύ και μου βγαίνει όλη η κούραση από την υπόλοιπη μέρα και δεν μπορώ να αποδώσω…” και “ε πόσο πια να προσέξω την διατροφή μου..! Τι θα τρώω μόνο βραστά και σαλάτες;!” Μόλις έφτασες στο σημείο που φτάνει το μεγαλύτερο ποσοστό των ασκούμενων. Όλη η καλή σου διάθεση και η επιθυμία για επιτυχία και αλλαγή έδωσε την θέση της στην βαρεμάρα, τον συμβιβασμό με την υπάρχουσα κατάσταση και τον αρνητισμό. Αυτό το σημείο δεν τοποθετείται με σιγουριά χρονικά καθώς ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική ανοχή στα εξωτερικά ερεθίσματα που δέχεται, όμως σχεδόν κατά κανόνα βλέπουμε πως υπάρχει. Ας υποθέσουμε πάλι πως το γυμναστήριο ή ο οποιοσδήποτε χώρος προπόνησης που επισκέπτεσαι τα κάνει όλα σωστά. Άρα θα πρέπει να επιστρέψεις λίγο στον εαυτό σου και να ψάξεις εκεί το τι συμβαίνει και χαλάσαμε το σερί μας…

Και αυτό που θα βρεις είναι η τραγική συνειδητοποίηση του πόσο μεγάλη δύναμη έχει η συνήθεια. Θέλω να σου πω ότι ο πολύς κόσμος αργά ή γρήγορα υποκύπτει στη δύναμη της. Δεν είναι εύκολο να διατηρήσεις μια διαφορετική καθημερινότητα από αυτήν που έχεις συνηθίσει, είναι λογικό. Είναι κάτι καινούργιο για εσένα. Η προσοχή στην διατροφή και η συστηματική προπόνηση είναι πράγματα που εάν δεν τα έχεις από μικρότερη ηλικία λόγω της ενασχόλησής σου με κάποιο άθλημα, δύσκολα τα αποκτάς. Πόσο μάλλον όταν έχεις ζήσει τόσα χρόνια μια καθιστική ζωή συνοδευόμενη από άστατες διατροφικές συνήθειες. Το καταλαβαίνω… Αλλά πρέπει αυτό να σε καταδικάσει για την υπόλοιπη ζωή σου; Δεν έχεις το δικαίωμα σε μια καθημερινότητα που να σου αρέσει πραγματικά ο εαυτός σου; Και δεν μιλάω μόνο για την εξωτερική σου εμφάνιση. Δεν θες να δένεις τα κορδόνια σου και να μην πονάς; Δεν θες να μπορείς να περπατάς και να μην κουράζεσαι με το παραμικρό; Δεν θες την επόμενη φορά που ο γιατρός θα δει τις εξετάσεις σου να σε περάσει για μικρότερο; Και τελευταία, δεν θες να βλέπεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη και να λες “φτου σου αγόρι μου!” (ή …κοπέλα μου!, αναλόγως); Το ξέρω πως θέλεις. Όλοι θέλουμε!

Είναι στο δικό σου χέρι να δημιουργήσεις νέες συνήθειες. Βρες τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί και κράτησε το καλά στο μυαλό σου. Ο σωστός γυμναστής θα σου υποδείξει τον τρόπο άσκησης. Εκεί ο ρόλος του τελειώνει. Εσύ πρέπει να αναλάβεις μετά και να μετατρέψεις αυτήν την καινούργια καθημερινότητα σε τρόπο ζωής. Οι δικαιολογίες που μπορείς να βρεις είναι πάρα πολλές. Και εύκολο να τις βρεις. Μην αναζητάς τα εύκολα όμως. Βρες αυτό που σε κάνει καλύτερο, που σε εξελίσσει και πραγματοποίησε το! Γνωρίζεις πως σε όλους τους τομείς της ζωής σου χρειάζεται προσπάθεια για να πετύχεις. Και προσπαθείς. Στο χώρο εργασίας σου, στις διαπροσωπικές σου σχέσεις, σε όλα. Γίνεται να καταβάλεις προσπάθεια για όλα αυτά αλλά να βρίσκεις δικαιολογίες για να μην προσέξεις τον ίδιο σου τον εαυτό ; Δεν έχεις χρόνο για προπόνηση; Βρες χρόνο! Ξέρεις ότι μπορείς να αφιερώσεις μία ώρα τρεις φορές τη εβδομάδα. Πάρε το πρόγραμμα σου και δες που μπορείς να βάλεις αυτές τις τρεις φορές. Δεν έχεις την απαιτούμενη ενέργεια και δεν μπορείς να αποδώσεις; Βρες άλλη ώρα! Και πραγματικά, μην μου πεις ότι δεν έχεις χρόνο να φας σωστά…Ότι δουλειά και να κάνεις και όσο πιεσμένος και να είσαι χρονικά, έχεις χρόνο να μαγειρέψεις κάτι απλό και να το πάρεις μαζί σου για να το φας την ώρα που πρέπει. Ας είναι καλά τα ταπεράκια! Συζητούσα με ένα φίλο μου προσπαθώντας να του εξηγήσω κάποια πράγματα για τη διατροφή του και μου είπε μεταξύ άλλων “…καλά και θα βγάλω το τάπερ να φάω;”. Συγχώρεσε με, αλλά από πότε έγινε κατακριτέο το να παίρνεις μαζί σου το φαγητό σου; Δεν καταλαβαίνω, η συσκευασία ενοχλεί ή η ίδια η πράξη του να τρώω στο διάλειμμα της εργασίας μου για παράδειγμα;

Πίστεψε με όλα γίνονται. Και ο χρόνος αλλά και ο τρόπος βρίσκονται. Και ανάλογα με το στόχο του καθενός απαιτείται και η ανάλογη προσπάθεια. Ρώτα τον εαυτό σου , πόσο το θες; Γιατί όσο περισσότερο το θες τόσο περισσότερους τρόπους θα βρεις για να το καταφέρεις. Έχεις παρατηρήσει ότι κάθε φορά που θέλεις κάτι πραγματικά , πάντα βρίσκεις τον τρόπο. Κάνε το ίδιο και εδώ. Μην συμβιβάζεσαι με τίποτα λιγότερο αφού ξέρεις ποιο είναι το σωστό για εσένα. Φαντάσου τον εαυτό σου όταν θα έχεις πετύχει το στόχο σου , και σκέψου πως θα νιώθεις. Ούτε εγώ ούτε κανένας δεν μπορεί να σου πει πως θα οργανώσεις το πρόγραμμά σου. Κανένας γυμναστής και κανένας διατροφολόγος με τέσσερα μεταπτυχιακά και άλλα τόσα διδακτορικά δεν μπορεί να σε βοηθήσει πέρα από το σημείο που του αναλογεί. Η μπάλα βρίσκεται στο δικό σου γήπεδο. Κάνε την στρατηγική σου και να ξέρεις πως θα σκοράρεις. Μόνο τον εαυτό σου έχεις απέναντί σου. Τον εαυτό που θέλεις να αφήσεις πίσω. Αυτόν , τον ηττημένο από τη δύναμη της συνήθειας. Μην γίνεις και εσύ σαν όλους τους άλλους και μην αφήσεις ακόμα μια εβδομάδα να περάσει έτσι. Αυτή τη Δευτέρα ξεκίνα πραγματικά την αλλαγή και σου εγγυώμαι ότι μετά από λίγο καιρό θα ευγνωμονείς τον εαυτό σου που έκανες αυτό το ξεκίνημα. Εγώ θα είμαι στο πλευρό σου!

Καλή αρχή!

All rights reserved J.Gargalianos 2015