nutrition

Ο περισσότερος κόσμος πλέον έχει διαπιστώσει πως το να αθλείσαι χωρίς να προσέχεις τι τρως, είναι απλά χαμένος χρόνος όσον αφορά την επίτευξη του αποτελέσματος.

Για τον λόγο αυτόν λοιπόν, ο μέσος ασκούμενος μαζί με το πρόγραμμα της προπόνησης, αναζητάει και τη δίαιτά του. Δεν θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε εδώ φυσικά, έτσι δεν είναι; Και εγώ λοιπόν σας λέω πως θα έπρεπε να διαφωνήσουμε. Και ξέρετε γιατί; Γιατί η λέξη δίαιτα είναι λάθος. Σωστές διατροφικές συνήθειες θα έπρεπε να αναζητάει ο κόσμος και όχι κονσερβοποιημένες δίαιτες. Ξέρω πως το έχετε ακούσει ξανά όλο αυτό, αλλά η αλήθεια είναι πως όταν έρχεται η ώρα της μεγάλης αλλαγής, οι περισσότεροι ασκούμενοι αναρωτιούνται αν πρέπει να κάνουν Dukan ή Atkins…Ας το σκεφτούμε λίγο…

1. Οι περισσότερες δίαιτες έχουν σαν όπλο τους τη μέτρηση μακροσυστατικών. Τόσα γραμμάρια υδατάνθρακα, τόσα πρωτεΐνης, τόσα λιπαρών. Δεν λέω, είναι σημαντικό να μην ξεφεύγουμε στην πρόσληψη των μακροσυστατικών μας αλλά πιστέψτε με, 10 γραμμάρια παραπάνω ή λιγότερο δεν θα κάνουν τη διαφορά στο αποτέλεσμά σας. Το μόνο που θα συμβεί είναι να βαρεθείτε να το κάνετε και θα καταλήξετε να βάζετε τις ποσότητες με το μάτι. Γιατί να μην το κάνετε από την αρχή τότε;

2.  Επίσης, πολλές αυστηρές δίαιτες βγάζουν από το καθημερινό μας διατροφολόγιο συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων. Με αυτόν τον τρόπο αφαιρούνται μαζί με τις θερμίδες και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που το σώμα μας χρειάζεται για να λειτουργήσει. Τελικά αξίζει να ρισκάρουμε την υγεία μας με αντάλλαγμα κάποια ψηφία λιγότερα στη ζυγαριά;

3.  Όταν οι θερμίδες αρχίζουν να μειώνονται αρκετά, το σώμα μας μπαίνει σε κατάσταση άμυνας γιατί αισθάνεται πως απειλείται. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία άγχους και η έκκριση κορτιζόλης και αδρεναλίνης. Αυτές οι ορμόνες δυστυχώς τι κάνουν; Καθυστερούν την απώλεια λίπους! Για άλλο λόγο ξεκινήσαμε τη δίαιτα δηλαδή και αλλού οδηγούμαστε…

4. Πιστεύω πως δεν είμαι ο μοναδικός λάτρης του φαγητού, οπότε καταλαβαίνετε πως το να περιορίζουμε τα πάντα μας οδηγεί στο να χάνουμε όλη την ευχαρίστηση! Εννοείται πως αυτό που καταναλώνουμε πρέπει να είναι διατροφικά σωστό, αλλά αν στην τελική δεν μας αρέσει, πως θα καταφέρουμε να το βάλουμε στην καθημερινότητά μας; Υπάρχουν πάρα πολλές πεντανόστιμες τροφές που παρ’ ότι είναι «απαγορευμένες» με βάση πολλές γνωστές δίαιτες, δεν έχουν καμία επίπτωση στο αποτέλεσμά μας.

5. Τέλος, το να ακολουθείς μία δίαιτα, όποια και αν είναι αυτή, σε βάζει σε μια καθημερινότητα που από τη φύση της έχει βραχυπρόθεσμη διάρκεια ζωής. Με λίγα λόγια το να είσαι σε δίαιτα σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα είσαι και εκτός δίαιτας. Και τότε τι κάνεις; Το χάνεις το αποτέλεσμα; Και τόσος καιρός που πολεμούσες και δεν είχες ξεφύγει καθόλου από το τυποποιημένο χαρτί που σου έδωσαν; Δυστυχώς, έρευνες έχουν δείξει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων επιστρέφουν στην αρχική τους κατάσταση. Αν και δεν χρειάζεσαι τις έρευνες. Το ξέρεις και εσύ ο ίδιος γιατί πιθανόν να έχει συμβεί και σε εσένα.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε λοιπόν, είναι πως δεν πρέπει να αναζητάμε το γρήγορο αποτέλεσμα μέσω μιας δίαιτας. Πρέπει να μάθουμε να τρεφόμαστε σωστά για μια ζωή. Και για την εξωτερική μας εμφάνιση, αλλά και για την υγεία μας γενικότερα. Τα απλά και εύκολα εφαρμόσιμα πράγματα είναι αυτά που μας διατηρούν σε σωστή τροχιά με τον στόχο μας. Και όσο είμαστε συνεπείς σε αυτά, τότε ο στόχος θα έρχεται όλο και πιο κοντά !

Ονοματεπώνυμο*

Email*

Τηλέφωνο Επικοινωνίας*

Θέμα

Σχόλια

Leave a Reply

All rights reserved J.Gargalianos 2015